איך אפשר לשפר את עיצוב המטבח?

אין ספק שהמטבח הוא בין החללים המרכזיים ביותר שבבית, אם לא המרכזי ביותר. למטבח מגיע כל מי שמחפש מה לנשנש בכל שעות היממה. במטבח נמצאים גם מכיני האוכל- בבישולים למהלך היום או לקראת השבת או אירועים מיוחדים אחרים. באופן טבעי, במטבח מתקבצות חבורות של אנשים. לכן, חשוב במיוחד שהמטבח יהיה מעוצב, נגיש ומצויד באביזרים החשובים ביותר- למשל, בר מים ללא קידוח. בלעדיהם, אף שהמטבח יהיה מלא באנשים, הוא בכל זאת ירגיש חסר.

איך לעצב את חלל המטבח עם אקססוריז?

כדי להעשיר את המטבח, אפשר לחשוב על מגוון של אביזרים שיתנו ערך מוסף, בין אם עיצובי ובין אם מעשי, למטבח; וכתוצאה מכך- לבית כולו. בין הרעיונות הטובים ביותר לעיצוב מטבח אפשר להצביע על הרעיונות הבאים:

  1. קערת פירות טריים או מיובשים: זהו קישוט קלאסי למטבח. אפשר למקם את האביזר על שולחן המטבח או על השיש, ככל שהוא מאפשר מבחינת הגודל שלו; קערת הפירות יכולה להכיל גם פירות אמיתיים, וכך להשתלב מצוין עם תכלית המטבח- או, לחלופין, להכיל פירות יבשים או לא-אמיתיים. 
  2. בר מים מעוצב בצבעים תואמים: בר מים הוא פתרון מצוין למטבח- מעבר לקשר הישיר למטרת המטבח, הוא יעיל עבור עידוד שתיית מים, דבר שרבים האנשים שצריכים. 
  3. גם כלי מלח ופלפל הם רעיון לאביזרים מעוצבים שיכולים לשפר את פני המטבח ולתרום לו גם בהיבט העיצובי, וגם לשימוש הפרקטי: כמעט לכל המאכלים יש מי שיוסיף ברגע האמת בזיקה של מלח או פלפל.
  4. ככל שיש שולחן למטבח, ראנר גם הוא רעיון מתאים. ראנר יכול להיות גם עיצובי בלבד, אבל ישנם גם ראנרים שמשמשים גם כתחתיות לכלים חמים.

בבחירה של כל אחד מהאביזרים, חשוב לשים שהוא משתלב עם העיצוב הכללי של המטבח: שיש התאמה בבין צבעי האביזר למטבח, וכן שיש התאמה בין הסגנון העיצובי של שניהם.

ריענון חלקי המטבח

אפשרות נוספת לשינוי וכך העשרת המטבח, היא באמצעות חידושם של הרהיטים שכבר קיימים בו. כמעט בכל מטבח ימצאו שני סוגי ריהוט מרכזיים: שולחן וכסאות. כל אחד מהם יכול לקבל גוון חדש, פשוטו כמשמעו, באופן פשוט ומהיר: ניתן, למשל, לצבוע את כסאות המטבח מחדש לצבע אחר וחדש, או להוסיף שכבה חדשה של צבע. במקרים בהם מדובר בכיסאות בעלי ריפוד, אפשר לשקול ריפוד מחדש.
אם למשל, מדובר בכיסאות או מושבים עם משענת וריפוד לבנים, אפשר לחדש את הצבע הלבן, או גם לצבוע לצבע צבעוני וייחודי את המושבים. 

באופן דומה, אפשר לצבוע או לעצב מחדש את שולחן המטבח כך שהחידוש יהיה דווקא אצלו- בעוד הכיסאות ישארו בצבעם המקורי. בכל אחד מהמקרים, בדומה לאביזרים, חשוב להתחשב בעיצוב הכללי למטבח ולוודא את ההלימה ביניהם.

סיכום

כשבוחרים לעצב מחדש את המטבח, את המקום שבו כל בני הבית נפגשים כדי להתרענן באוכל ושתיה, צריך להתאים את האביזרים למצב: למקם בר מים- וכדי שיהיה אלגנטי, ניתן גם לבחור מכשיר מים בלי חיבור לברז; לקנות סלסלת פירות ולהציב מחיות ופלפליות; לרפד מחדש מושבים; וכן הלאה.

בכל סגנון עיצובי חשוב לזכור: הרעיון המרכזי העיצובי צריך להיות לאורך העיצוב, כדי שהתחושה שתרצו שתיווצר בבית, תהיה הברורה והיפה ביותר.

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא

Uncategorized

חשיבות תמונת הקיר בבית

בעידן המודרני של היום, תמונות הקיר הופכות למוצר חשוב בעיצוב הבית. חדרים מפוארים ומסודרים הופכים לאירוח מושלם לתמונות קיר בעיצוב פופ ארט, שמשלבות בתמימות בין יצירתיות לסגנון. תמונות

דילוג לתוכן